مکان های تاریخی بلژیک
نوشته شده توسط : triptravel

شاید بلژیک آنقدر ها هم بزرگ نباشد، اما پر از مکان های دیدنی است. این کشور کوچک و کم جمعیت  همیشه در خط مقدم جنگ های اروپا حضور داشته و بسیاری از مهمترین رخداد های تاریخی کشورهای مختلف در خاک این کشور به وقوع پیوسته است. برای مثال ناپلئون در نبرد واترلو در بلژیک شکست خورد. همچنین این کشور در جنگ جهانی اول و دوم نقش بسیار پر رنگی داشته است. با اینکه بلژیک کشور بسیار کوچکی است اما قدم به قدم آن شما را به گذشته میبرد و شگفت زده تان خواهد کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

کاخ بزرگ - La Grand Place

 

دور تا دور این مکان بسیار زیبا را عمارت های شهرداری و ساختمان هایی احاطه کرده اند که قدمت آنها به قرن ۱۴ الی ۱۷ باز میگردد. عمارت شهرداری در یک طرف از این کاخ قرار گرفته که شاهکار معماری گوتیک است. در ساخت این بنای با شکوه، معماری و هنر دست به دست هم داده اند و این کاخ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مکان همیشه شلوغ است، اما یک سال در میان به خصوص در ماه آگوست گل های رنگارنگ بگونیا زمین آنجا را فرش میکنند و این محوطه پر از توریست میشود. اگر در این زمان به بازدید از کاخ بزرگ رفتید، حتما به ایوان عمارت شهرداری بروید و بهترین منظره را از آنجا تماشا کنید.

 

بروژه – Bruges

 

جذاب ترین مرکز تاریخی بلژیک که به وسیله ی یونسکو به عنوان میراث بشریت شناخته شده، شهربروژه (بروخه) نام دارد که به ونیز شمالی نیز معروف است. این شهر که محل تولد فلیپ اول، شاه کاستیلا بوده، وقایع تاریخی متعددی درکوچه و خیابان هایش نفس میکشند. زیبایی این شهر به قدری زیاد است که شما تصور میکنید که این مناظر هیچکدام واقعی نیستند و شک میکنید که شاید دارید تمام این تصاویر در خواب میبینید.

 

واترلو – Waterloo

 

واترلو مکانی در ۳۰ کیلومتری جنوب بروسل، پایتخت بلژیک است. لشگر ناپلئون در تاریخ ۱۸ ژوئن سال  ۱۸۱۵ با ارتشی از متحدین کشورهای بریتانیا، آلمان، هلند و بلژیک در این مکان روبرو شد. در این پیروزی نیروهای دشمن ضربه ای ناگهانی به پهلوی راست ناپلئون زدند و ارتش متحدین که توسط دوک ولینگتون رهبری میشد، به سلطنت فرانسه براروپا پایان داد و تقریبا به مدت یک دهه، صلح نسبی ای را در اروپا برقرار کرد. امروزه یک مجسمه شیر به عنوان یاد بود این نبرد در وسط زمین جنگی واترلو ساخته شده است. این نبرد از مهمترین نبرد های اروپا است. اگر به واترلو سفر کردید حتما از راهنماهای گردشگری و تورها بخواهید که اطلاعات بسیار کامل تری را در اختیارتان بگذارند.

 

میدان جنگ فلاندر – The Battlefields of Flanders

 

بلژیک در خط مقدم جنگ جهانی اول حضور پررنگی داشته است که میدان جنگ فلاندر یکی از مکان هایی است که هر ساله افراد زیادی را جذب خود میکند. میدان جنگ فلاندر، نه تنها از نظر تاریخی اهمیت فراوانی دارد، بلکه دارای حال و هوای روحانی و عرفانی ای نیز هست. هنوز که هنوز است سنگرهای این جنگ برای کیلومترها در اطراف شهر یپرس به همان شکل باقی مانده اند، هزاران سرباز در این منطقه جان باخته و در همان جا دفن شده اند. قبرستان Tyne Cot (انگلیس) و قبرستان جنگ آلمان Langemark هر دو یادآور وقایع وحشیانه ای هستند که در جریان جنگ در اینجا اتفاق افتادند.

 

 

کلیسا خون مقدس - Basilica of the Holy Blood

 

اگر فقط قصد بازدید از یک کلیسا در بروژ را دارید، اینجا مقصد شما است. کلیسا خون مقدس نه تنها به دلیل ترکیب معماری دوره ی رومانیایی و اواخر گوتیک بلکه برای یادگار مقدسی که در داخل آن نگه داری میشود نیز بسیار معروف است.  فضای فوقانی این کلیسا محل نگه داری یک مخزن شیشه ای از خون است که نام کلیسا از آن گرفته شده. گفته می شود که این ظرف، حاوی قطره ای از خون مسیح است که پس از جنگ صلیبی دوم به بلژیک برگردانده شده. فضای داخلی کلیسا طلا کاری شده است که اجرای آن در قرن شانزدهم به پایان رسید. این طلا کاری ها به قدری چشم نواز است که حتی اگر علاقه ای نداشته باشید که از یادگاری مقدس حضرت مسیح دیدن کنید، محو تماشای آنها خواهید شد.

 

 

کلیسای جامع سنت باوو - Cathedral of Saint Bavo

 

این کلیسای جامع با شکوه بهترین معماری مذهبی بلژیکی را به نمایش می گذارد و برجسته ترین جاذبه گردشگری شهر گنت است. اگرچه این بنای بلند ، با پنجره های شیشه ای و رنگی اش شناخته شده است، اما بیشتر مردم برای دیدن آثار هنری معروفی که فضای داخلی آن را زیباتر کرده به اینجا می آیند. یکی از این آثار هنری، شاهکار هنرمندی به نام فلمیش است که به عنوان محراب گنت شناخته می شود. اگر برای بازدید از این نقاشی به کلیسا رفتید، حتما از سردابه ماموت که در زیر کلیسا ساخته شده است دیدن کنید، چرا که این سردابه شامل بسیاری از مقبره های مهم و برخی از نقاشی های دیواری زیبا است که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

 

 

دره میوز - Meuse Valley

 

اگر میخواهید که از منطقه ای سرسبز و تاریخی بازدید کنید، دره Meuse که در جنوب این کشور قرار دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای شما است. گردشگران میتوانند در رودخانه های آنجا قایق سواری کنند و چشم انداز زیبای این منطقه را نیز تماشا کنند. دره میوز پوشیده از جنگل های متراکم است و تلاقی ساختمان های زیبا با سنگ های آهکی آنجا ترکیب چشم نوازی را بوجود آورده. به طور خاص ، شهرهای نامور و دینانت، دروازه این منطقه هستند. همچنین این شهر میزبان مسافرانی است که میخواهند پیاده روی یا دوچرخه سواری کنند و علاوه بر گردش و تفریح، کمی هم ورزش را چاشنی تعطیلات خود بنمایند. درست است که مناظر طبیعی این منطقه زیبایی چشم گیری دارد اما ارگ های صخره ای و سایر مناظر تاریخی آنجا نیز بر جذابیت دره میوز افزوده اند.

 

 

گریون استین شهر گنت – Ghent's Gravensteen

 

این قلعه بسیار زیبا روزگاری خانه بزرگ شماری از فلاندرها بود. معماری این قلعه از بناهایی الهام گرفته شده است که صلیبیون سالها قبل در سوریه ساخته بودند. امروزه این مکان به عنوان یکی از مستحکم ترین بناهای اروپا شناخته شده است و خوشبختانه در تمام این سال ها به خوبی از آن نگهداری شده و همچنان پابرجاست. دیوارهای محکم و بلند این بنا درست از لبه ی رودخانه ی لیب در وسط شهر قدیمی گنت بالا رفته است و از تمام خانه های اطرافش بلند تر است. در داخل تالارها و سالن های این قلعه، آثار قرون وسطی به نمایش گذاشته شده ولی این معماری قلعه است که گردشگران زیادی را جذب خود میکند.

 

مکان های تاریخی بلژیک





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: